„Przestrzeganie zaleceń sanitarnych i nastawienie na zadowolenie i spokój klientów uświadomiło mi, że w obecnych czasach odgrywamy ważną rolę w społeczeństwie.”
Marcin, pracuje w sklepie Lidl w Warszawie
„Zdarzało się usłyszeć od klientów »dobra robota«. To nas bardzo podbudowywało.”
Klaudia, pracuje w sklepie Lidl w Łodzi
Działania, które podejmujemy w trosce o pracowników
Stawiamy na bezpieczeństwo. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, wprowadziliśmy przyłbice ochronne wraz ze specjalnymi ekranami ochronnymi, które znacząco ograniczają możliwość transferu wirusa między klientami a pracownikami. Do nowej sytuacji dostosowaliśmy także model działania firmy – pracownicy zostali podzieleni na grupy w taki sposób, by ograniczyć kontakt pomiędzy zespołami poszczególnych zmian i zmniejszyć szanse na powstanie ogniska wirusa.
Wdrożyliśmy też specjalną infolinię Medicover. Dzięki niej każdy pracownik może skonsultować szybko swoje dolegliwości zdrowotne z internistą – bez umawiania wizyty w placówce. Na początku pandemii przygotowaliśmy też specjalny numer telefonu, pod którym pracownicy mogli skorzystać z porad psychologa. Od lipca porady te mogą realizować w ramach nowego benefitu!
„Środki ochrony – maseczki, przyłbice czy płyny dezynfekujące sprawiły, że czułem się bezpiecznie i mogłem robić swoje.”
Marcin, pracuje w sklepie Lidl w Warszawie
Wprowadziliśmy nowy benefit
W tym szczególnym roku, nasi pracownicy mierzyli się z wieloma nowymi wyzwaniami. Chcąc ich wspierać nie tylko w codziennej pracy, ale także w życiu prywatnym, wprowadziliśmy Program Wsparcia Pracowników. Ten nowy benefit daje pracownikom możliwość bezpłatnej konsultacji problemów prawnych, finansowych czy osobistych z odpowiednimi specjalistami.
Każdy pracownik może zgłosić potrzebę pomocy lub wsparcia poprzez całodobową, dedykowaną infolinię lub czat, a następnie skorzystać z porad niezależnych prawników, psychologów czy doradców finansowych.
Co zapewnia Program Wsparcia Pracowników?
- Wsparcie niezależnych ekspertów. Pracownicy mogą skorzystać z porad prawników, psychologów czy doradców finansowych.
- Wsparcie, dostosowane do potrzeb pracownika
- Anonimowość i poufność
- Dostęp dla pracownika i członków rodziny
W ten sposób troszczymy się o naszych pracowników nie tylko w codziennej pracy, ale także w ich życiu prywatnym. Pracownicy mogą na nas liczyć, tak samo jak my na nich!
„Każdego dnia czujemy odpowiedzialność za drugą osobę. Ta trudna sytuacja sprawiła, że wspieramy się codziennie. To niezwykle mobilizuje nas do pracy i jednoczy. ”
Klaudia, pracuje w sklepie Lidl w Łodzi
W trosce o bezpieczeństwo
Dla Lidla jedną z pierwszoplanowych wartości zawsze było bezpieczeństwo pracowników i klientów. W czasie pandemii wartość ta wybrzmiała jeszcze dobitniej.
Nasze starania w trosce o najwyższe standardy higieny i bezpieczeństwa zostały potwierdzone przez niezależną jednostkę certyfikującą TÜV Rheinland. Daje nam to pewność, że działamy w dobrym kierunku, a nasze sklepy są bezpieczne zarówno pod kątem pracy w nich, jak i zakupów.
Dawaliśmy z siebie wszystko i byliśmy doceniani!
Jesteśmy dumni, że całoroczna wytrwała praca całego zespołu Lidl Polska, jest doceniana poprzez liczne nagrody i wyróżnienia. To dzięki naszym pracownikom, ich zaangażowaniu i odpowiedzialności możemy się nieustannie rozwijać! Dziękujemy!